fbpx
Kontakt os på tlf. 38 74 31 03

Hold i lænden – hvad kan du gøre?

Hold i lænden – hvad kan du gøre?

 

Hvis du har fået et slemt hold i lænden, så gælder det først og fremmest om, at finde en stilling som kan lindre dine smerter.

Prøv alle 3 stillinger som bliver beskrevet i videoen nedenfor og mærk efter hvilken der lindrer dine smerter bedst.

 

Har du prøvet alle stillingerne i videoen? Er der en af stillingerne som lindrer dine smerter bare en lille smule? Så fortsæt med at bruge den stilling flere gange i løbet af dagen.

Husk at du stadig bør variere dine stillinger selvom en stilling føles behagelig. Vi siger derfor “den næste stilling er den bedste”. Suppler derfor den smertelindrende stilling med små gåture (maks. 30 minutter) og lette øvelser. I vores online Minikursus i at fjerne din nakke og rygsmerte finder du effektivt øvelsesprogram. Du kan finde kurset her og det “koster” kun din e-mailadresse.

Når dit hold i lænden er nået et niveau, hvor du kan bevæge dig mere frit rundt, så er det tid til at løsne op i stramme muskler og bindevæv.

Videoen nedenfor guider dig igennem en virkelig afslappende selvmassage af din lænd. Du skal bruge en foamroller, en stor blackroll bold (hård bold til bindevæv) og en blød vægtbold (1/2 kg) til blidt at løsne muskler i din mave.