Massér din nakke fri af smerte på 5 min.

Når nakken føles spændt og gør ondt, så kan du selv massere din nakke fri af både muskelspændinger og nakkesmerte. Det kræver en lille smule øvelse. Med tiden vil du blive bedre til at finde de ømme punkter og justere presset på de ømme muskler.

Den teknik du skal bruge hedder “trigger punkt massage”. Start med at finde det ømme punkt i musklen (Anja guider dig i videoen nedenfor). Når du har fundet det ømme punkt, så kan du enten massere i små cirkler med massagebolden eller holde et vedvarende tryk. Så snart du kan mærke, at trykket på musklen gør mindre ondt (selvom du holder samme tryk) eller smerten helt er væk, så kan du stoppe. Hvis du ikke mærker denne lindring af massagen, så er der stor sandsynlighed for, at du er startet ud med et for hårdt tryk.

Hvis du ikke oplever at din nakkesmerte forsvinder ved at massere den eller at smerten kommer tilbage igen, så overvej:

1. Kan din nakkeled være låst og trænge til behandling? Så virker massagen ikke.
  2. Kan du have brug for at træne din nakke? Så vil massage kun lindre kortvarigt.

I videoen nedenfor fortæller Anja hvad vores online træning til nakken indeholder af øvelser.

Hvis du har haft nakkesmerte gennem længere tid, så er der stor sandsynlighed for, at nakketræning vil hjælpe på dine smerter. Vi har lavet et online træningsprogram, som er meget tidseffektivt og kun kræver 10 minutters træning om dagen (eller 1 time om ugen).

Du kan læse mere om online træningsprogrammet Slip din smerte i nakke og skulder HER

Du kan læse mere om nakkesmerte her:

Nakken